Sorozatajánló rovat: Black Mirror

2014/11/30. - írta: giskard reventlov

096-black-mirror-logo.jpg

Azt szokták mondani, a technológia a válasz mindenre, hogy annak segítségével minden megoldható. De ismerjük-e a veszélyeit? Felkészültünk-e egyáltalán egy ilyen ütemű technikai fejlődésre, mint ami napjainkban zajlik? És meg tudjuk-e akadályozni, hogy valaki visszaélhessen vele?

Többek között ilyen, és ehhez hasonló kérdéseket feszeget ez a hat részes antológia, egyben kőkemény, szatirikus, néha már-már brutális görbe tükröt tartva a világ technikafüggőségével szemben.

Szeretem az olyan filmeket/sorozatokat, amikben a sorok közt kell olvasni. És ez is ilyen. Megosztó, néha sokkoló, akár az eszközeit is megkérdőjelezhetjük, de ha jól figyelünk, megkaphatjuk a tényleges üzenetet.

Szándékosan nem írok semmi konkrétat, mert higgyétek el, jobb ennek a hat résznek a lehető legkevesebb ismeretanyaggal nekiülni, legalábbis, ami a tartalmat illeti. Én magam is egy tipp alapján néztem meg, és ezúton is köszönöm, mert sorozatos szférában eddig még hasonlót sem láttam. Az epizódok egyáltalán nem függnek össze, így igazából még sorrendet sem kell tartani, és egyik sem hosszabb egy óránál, de nekem mindet megérte végignézni, még, ha nem is értek egyet mindegyik mondanivalójával. A készítők célja amúgy is inkább a gondolatébresztés volt szerintem, és ebben maximálisan hozta az elvárhatót, sőt. És persze ezzel együtt látom a hibáit is, de, ha valami ennyire befészkeli magát az agyamba, hajlamos vagyok megbocsátóbb lenni.

Összesen egy darab trailert találtam hozzá, az viszont pocsék: rosszul összevágott, hatásvadász, és félreértelmezhető (ettől függetlenül persze megkapjátok, de csak saját felelősségre). Maradjunk inkább annyiban, hogy ha fölkeltettem az érdeklődést, vágjatok bele, de ne ijesszen el az első rész eléggé abszurd, és lássuk be, nem kevésbé gyomorforgató felütése, nem fordul öncélúságba. Csak olvasni kell a sorok között. Hangsúlyozottan.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jobbara-artalmatlan.blog.hu/api/trackback/id/tr936945767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása