Hogyan rohanj a veszTEDbe (A Million Ways to Die in the West)

2014/09/16. - írta: giskard reventlov

081-million_ways_to_die_in_the_west_ver9_xxlg.jpg

Alibifilm, a legrosszabb fajtából.

Én személy szerint meg vagyok róla győződve, hogy Adam Sandler azért forgatta le legutóbbi filmjét Drew Barrymore-ral, mert el akart utazni Afrikába, és jó ötletnek tartotta ezt egy forgatás keretén belül megtenni. Gondolom, leírta az adójából, vagy ilyesmi. Na ezt hívom én alibifilmnek.

De, hogy a most tárgyalt műnél maradjunk, itt az alibi egyszerűen annyi, hogy Seth MacFarlane író-rendező-főszereplő úr le akarta smárolni Charlize Theront, és nyilván arra gondolt, ezt legkönnyebben egy filmben teheti meg. Tévedés ne essék, nem az irigység beszél belőlem, megértem az indokot, a problémám inkább azzal van, hogy az író-rendező-főszereplő úrnak senki sem szólt, hogy egy vígjátékba nem ártana úgynevezett poénokat is beletenni.

spoileres, elrettentő célzattal

A történet? Már ha annak lehet nevezni, kb a következő: főhős birkapásztor barátunk (MacFarlane) nem egy kemény legény, és bár meg nem futamodik a konfliktusok elől, de inkább szavakkal, mint fegyverrel "küzd", és mivel a vadnyugaton vagyunk, ilyeténképpen legtöbbször pórul jár. Az exbarátnője új pasijával (Neil Patrick Harris) is vitába keveredik, aminek az lesz a vége, hogy kihívja párbajra. A gond csak ott van, hogy lőni egyáltalán nem tud. Mázli, hogy épp a városba érkezik egy titokzatos nő (Charlize Theron), aki bámulatos fegyverforgató, így a rendelkezésére álló egy heti határidő alatt megtanítja neki a pisztolyhasználat minden fortélyát. A gond persze az, hogy ennek a nőnek van egy férje (Liam Neeson) is, aki történetesen épp a helyi rablóbanda vezére.

A filmet talán az a jelenet jellemzi legjobban, amikor a városi vásáron Neil Patrick Harris egy cseppet sem vicces beszólással megszégyeníti MacFarlane-t. A bámészkodók nevetnek, Harris elismétli a mondatot, a tömeg még jobban nevet. Ekkor MacFarlane odafordul az emberekhez, és megkérdi, min nevetnek, hiszen a fickó mondandójában semmi vicces nincs. Én meg értetlenül bámulok, és legszívesebben azt mondanám MacFarlane-nek: épp te beszélsz, mikor háromnegyed órája nézem a filmedet, és még egy poént se láttam?

Mert ilyen ez a film. Nem hinném, hogy az én humorérzékemmel lenne gond, de ebben a műben, írd és mondd, egy, azaz egy darab poént fedeztem fel, (spoiler, úgyhogy kifeketítem, aki akarja, kijelölheti, még ha így leírva nem is lesz vicces: MacFarlane benyit egy istállóba, és ott találja Dr. Emmett Brown-t a "Vissza a jövőbe" filmekből, amint épp a DeLorean állapotát vizsgálgatja, utalva ezzel az említett film harmadik részére, ami, ugye a vadnyugaton játszódik) a többi kész időpocsékolás.

Persze azt hittem, hogy simán csak nem vicces a film, és kész. Volt már ilyen, ezen még nem akadnék fönn ennyire. Viszont még hátra volt kb fél óra, és ekkor az egyik jelenetben a birkacsorda közepén elrejtőzött író-rendező-főszereplő urat képen vizeli az egyik állat. Mindezt szép közeliben felvéve, hogy minden részletet jól láthassunk. Jó, mondom megvolt a mélypont, de most már végig nézem, rosszabb már csak nem lehet.

De igen. Lehet. Hátra volt még ugyanis a jelenet, amiben az általam eléggé tehetségesnek tartott Neil Patrick Harris, heves hasmenésén enyhítve egy fickó fejéről lekapott kalapba végzi el a dolgát. Háromszor egymás után. Ismét szép közeliben, az egyik végterméken még keresztül is gázolva.

Az, hogy a címnek ehhez mi köze, nem tudjuk meg. Kapunk ugyan pár halálnemet (néhányat képileg is, a többit felsorolásban), a legtöbbjük teljesen random, és legalább ennyire felesleges is, helyenként viszont a fent említett két jelenet "minőségét" idézik.

Remélem, Liam Neesonnak eleget fizettek a szerepéért. És azt is remélem, hogy az író-rendező-főszereplő úrnak megérte az a csók, mert nekem őszintén szólva nem. De ez legalább nem a most is gyönyörű Charlize Theron hibája.

Vannak filmek, amiknek sikere előtt egyszerűen értetlenül állok. Ilyen volt a Másnaposok is. Rossz, és néha kifejezetten gusztustalan altesti "poénok" tárháza volt, de biztos, ami biztos megnéztem a második részt, hátha az jobb lesz, vagy esetleg én néztem el valamit. Hát nem lett jobb, sőt igazából az is az első rész, csak más helyszínen játszódik. De a harmadikra nem vesznek rá, még, ha fizetnének érte se. És ugyanígy vagyok ezzel a filmmel is: MacFarlane előző filmjén, a Ted-en sem értettem, mit esznek a népek, de ezzel a mostani művel a második esélyét is eljátszotta. Harmadikat meg nem kap, még, ha fizetne érte se.

A címferdítőknek meg külön gratulálok, és ezúton megajánlom nekik a "Minden idők egyik legrosszabbja" díjat azért, hogy ilyen szépen sikerült beleerőszakolniuk az előző film címét a mostaniba. Szóval, ha eddig nem lett volna világos: senkinek nem ajánlom, még véletlenül se. Elég, hogy én elcsesztem két órát az életemből, ti ne tegyétek.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jobbara-artalmatlan.blog.hu/api/trackback/id/tr626704195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása