Könyvajánló rovat: Cheryl Strayed - Vadon (Wild)

2016/03/08. - írta: giskard reventlov

246-cherylstrayed-wild.jpg

Ha olyan könyvről írok, amiből film is készült, és amit esetleg láttam is, szerencsém van, mert elég linkelnem a korábbi posztot egy újabb tartalomismertetés helyett. Ez ugye egyfelől bevallottan lustaság, másrészt viszont elkerülöm vele az önismétlést.

A Wild viszont pontosan az a típusú film volt, ami észrevétlenül ugyan, de annyira nyomot hagyott bennem, hogy akárhányszor megláttam egy-egy üzlet könyvrészlegén, késztetést éreztem, hogy megvegyem, függetlenül attól, hogy az írónő arcképe helyett - nyilvánvalóan financiális okokból - Reese Witherspoon fotóját nyomtatták a borítóra. És bár azt szokták mondani, hogy egy könyv a 100. oldaltól kezdődik, jelen esetben már az előszó olvasása közben éreztem: ezen a csaknem 400 oldalon hamar túl fogok jutni.

Mert ez egy nagyon értékes, szép történet. Rendkívül olvasmányos, és lenyűgöző leíró stílusról tanúskodik, egyszersmind elképesztően őszinte, megrázó, és elgondolkodtató. Még, ha nem is mentünk keresztül mindazon, amin Cheryl, közel érezzük magunkhoz a személyét, életének és több, mint 1000 mérföldes gyalogtúrájának megpróbáltatásait  mi is átéljük.

Olvasás közben vegyes érzelmek kavarogtak bennem. Egyik oldalt faltam a másik után, de közben arra vágytam, hogy tovább tartson. Ha valamiért meg kellett szakítanom az olvasást, gyakran előrelapoztam, hogy lássam, mennyi van még az adott fejezetből, és az esetek többségében meglepődve tapasztaltam, hogy nincs több hátra 1-2 oldalnál, pedig fogalmam sincs, hogyan jutottam el odáig, hiszen olyan érzés volt, mintha csak néhány perce kezdtem volna olvasni.

Elképesztő, hogy egy-egy tájleírás milyen szemléletesen képes visszaadni a helyet, ahol Cheryl éppen jár, de ugyanilyen érzékletesen beszél a gyerekkoráról, a drogfüggőségéről, a válással végződő házasságáról, a kicsapongó életviteléről vagy az anyja haláláról. Olyan a könyv, mint maga a gyalogút a Pacifikus Túraösvényen: amennyire nehéz, legalább annyira felemelő is.

Nem akarok olyan szavakat használni, mint "identitásválság", vagy hasonlók, de ha voltatok már olyan helyzetben, hogy nem tudtátok, kik vagytok és mi dolgotok a világban, ha kényszerültetek már az életeteket alapjaiban meghatározó döntésekre, vagy éreztétek már magatokat a szó legszorosabb értelmében magányosnak, akkor meleg szívvel ajánlom, hogy lapozzatok bele ebbe a könyvbe. Nem azt mondom, hogy benne van a megoldás, de nagy eséllyel jobban fogjátok magatokat érezni tőle.

Címkék: könyv true story
komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jobbara-artalmatlan.blog.hu/api/trackback/id/tr58454812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása