Emily-re (Amy Schumer) rájár a rúd: nem elég, hogy kirúgják az állásából, de még a pasija is szakít vele, ez utóbbi pedig főképp azért kínos, mert így a lány nyakán marad egy befizetett és nem visszatéríthető ecuadori nyaralás, amire pont az említett úriemberrel ment volna. Miután mindenkit megkérdezett, és mindenki visszautasította, kénytelen-kelletlen az anyját (Goldie Hawn) viszi magával az útra, ám a vakáció nem várt fordulatot vesz, amikor a két nő emberrablók kezébe kerül.
Két kérdésem lenne csak:
- 1. Ha Amy Schumer alapvetően vicces ember, akkor most hogy nem volt képes mosolyt csalni az arcomra?
- 2. Ha Goldie Hawn 2002 óta nem játszott filmben, miféle nyomós indoka volt épp ebben visszatérni a vászonra?
Ilyenkor mindig szívesen mondanék valami olyasmit, hogy ez a jó kezdés utáni gyors visszaesés, de a helyzet az, hogy a Snatched eleve nem indul túl magasról, de legalább mélyre érkezik. Jó előre felhívnám a figyelmeteket, hogy ha a film első harmadát ritmustalannak érzitek, akkor abban a pillanatban kapcsoljátok ki, mert ez csak negatív jelzővel fog változni, másképp nem. Ez a Snatched egyik legnagyobb baja, ám nem az egyetlen. Logikátlan, életszerűtlen és egyáltalán nem vicces jelenetek random egymásutánisága ez, valamirevaló ritmus nélkül. Mert, ha legalább pörögne, talán elnézhetnénk a hibáit, így viszont ez a történetnek nevezett semmi, rettentő nyögvenyelősen halad előre, miközben a szereplőkért egyáltalán nem tudunk izgulni, nem, hogy megkedvelnénk őket.
Amy Schumer megosztó figura, és mint ilyet nem lehet egyértelműen eldönteni, hogy többen szeretik-e, mint amennyien utálják. A Snatched "lapzártakor" 4.2-es imdb-pontszámmal "büszkélkedhet", de én azt gondoltam, ebben valószínűleg benne van a keze a Schumer-gyűlölők masszív táborának. És igen, pontosan olyasmiket csinál a filmben, amiket szokott, van itt nemiszerv-mosás (na nem for real, hanem csak amolyan tessék-lássék ráutaló magatartás, hiába R besorolású a produktum), kibuggyanó cici (ha CGI, ha bevállalta, mindkét esetben totál öncélú, egyszersmind felesleges is), lerészegedés, fingás és persze verbális vulgaritás is. Csak hát mindeközben nem vicces, amit látunk. Nem forgatja ki a dolgokat, nem állít semmi elé görbe tükröt, szimplán csak közönséges.
Goldie Hawn valaha remek komika volt, és időnként meg is villant valamicskét a régi fényéből, sőt még a drámaibb jelenetekben is hiteles tud lenni, csak hát közben annyira őrlángon ég, hogy a keret, amiben lennie kell, teljesen elnyomja. Pedig egészen jó az összhang Schumer és közte, úgy tűnik, jól érezték magukat a forgatáson, de arra már nem képesek (sem külön-külön, sem együtt), hogy ezt a hangulatot a nézőre is átragasszák. Az egyetlen, ami végig szemet szúr nekünk az Goldie Hawn arca, ami már a plakáton is simára van vasalva, azonban a filmet nézve ez csak hatványozódik. Nem tudom, hogy ez digitális utómunka, vagy botoxban kapta a fizetését, de hogy nincs a világon olyan 72 éves nő, aki természetes úton ennyire ránctalan lenne, az hótziher.
Szerettem volna szeretni a filmet, komolyan. Cáfolni akartam azt a bizonyos imdb-pontszámot, pedig egyszerűbb lett volna, ha hallgatok a megérzésemre. Így viszont foghatom a fejemet utólag, mint, ahogy fogtam már a játékidő alatt is, de a magyar címferdítésnél még inkább. Pedig, ebből a szempontból ez utóbbi gyakorlatilag tökéletes, mert miközben nézzük a filmet, mi is csak ennyit tudunk majd mondani: Ó, anyám!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.